You are here: Hem -  Abercrombie Stockholm Store dimensioner Substituerbarheten marknadens storlek och inträdeskostnader

Abercrombie Stockholm Store dimensioner Substituerbarheten marknadens storlek och inträdeskostnader

Abercrombie Stockholm Store

I det första steget, detta papper diskuterar kortfattat den makroekonomiska bakgrunden av finanskrisen 2008. Sedan tar vi ett bredare synsätt och vi tittar på systemförändringar som global ekonomi och finansmarknader i synnerhet, hade genomgått. Vi undrar om dessa transformationer, och deras effekter så dramatiskt demonstreras under 2008, ger anledning att ändra den teoretiska bakgrunden till Abercrombie Fitch Stockholm Gallerian finansiering. Den neoklassiska Abercrombie Stockholm Store paradigmet kan ses som en idealiserad normativ måttstock. Å andra sidan, hjälper beteende synsätt förklara avvikelser från detta riktmärke, men själv det saknar normativ karaktär. Vi drar slutsatsen att i dagens förhållanden behövs ett tvärvetenskapligt angreppssätt i sökandet efter en lämplig teori, eftersom den finansiella världen blir mer och mer komplexa och dynamiska. Medan vissa studier tyder på att konkurrensen industrin produktmarknaden kan ersätta lednings incitament, andra studier tyder på en kompletterande relation. Det underliggande antagandet bakom dessa studier är att konkurrensen kan vara uni-dimensionellt proxade för av industrin koncentration. Men nya studier tyder på att konkurrensen kan spegla flera dimensioner: Substituerbarheten, marknadens storlek och inträdeskostnader, med tanke på omfattningen av industrins koncentration. Med hjälp av dessa faktorer för konkurrens, bidrar denna studie till litteraturen genom att visa att (a) företag ger starkare incitament när industrin konkurrensen är större, (b) konkurrensen är flerdimensionell i sin relation till incitament; och (c) industri egenskaper spelar en viktig roll för att påverka incitamenten.
0 Kommentarer


Säg vad du tycker